top of page

2022 Q2-Q3 Annoncekampagne
(udløbet)

Nedenfor finder du information om den nu udløbne annoncekampagne, der kørte juni-juli 2022, og gennemsigtighed omkring udgifter og budgettildeling i de første to uger af kampagnen.

Hop til rapport for:

Executive Summary

Søgeannoncer (øg DRS- og GME-investeringer)

 

Målret mod specifikke søgeord, der er indstillet til at generere klik.

 

USD 10K Budget

YouTube-annoncer (øg DRS-bevidstheden)

Skab bevidsthed om, hvad en ekstraordinær mulighed GME er som investering, og vær med til at øge interessen for DRS-fordele.

 

15.000 USD Budget

Sociale annoncer (væk trafik)

Målret mod specifikke søgeord, der er indstillet til at generere klik.

 

USD 25.000 Budget

USD 50.000 Budget

76 K klik

6,9 M visninger

811 K visninger

Markedsdeling

Country
SEA (USD)
Social (USD)
YouTube (USD)
US, CANADA
6K
15 K
9 K
DE, AT, CH
1.25 K
3.125 K
1.87 K
UK, IE
1.5 K
3.75 K
2.25 K
FR, BE
750
1.875 K
1.12 K
NORDICS
500
1.25 K
750
TOTAL
10K
25 K
15 K

Annoncekampagnefremskridt

Rapport for 26. juni 2022 – Annoncer starter i dag!

GoFundMe-kontoen er automatisk blevet knyttet til den bankkonto, der er oprettet specifikt til projektet. Dette bruges til at betale udgifterne til reklamekampagnen. Her vises en aktuel overførselskvittering. 

Da mund til mund er den primære måde, hvorpå passionerede investorer spreder information om GME og DRS, kan det være mere effektivt at køre annoncer først på Google Ads, derefter Facebook-annoncer og til sidst åbne Youtube-annoncer. Re-targeting kampagner på Facebook og Google Search Ads er blevet oprettet.

withdrawals.png

Planlagt budgettildeling efter lande

  • 50% USA

  • 10 % CA

  • 15 % UKIE

  • 12,5% DEATCH

  • 7,5 % FRBE

  • 5% NORDEN

Google Ads-kampagneopsætning (budstrategi: "Maksimer klik")

campaigns_23_06_22.png

Oversigt over annoncegrupperne

ad_groups_23_06_22.png
ads_22_06_22.png

Første udkast til de sociale annoncer

Da kampagnen kun lige er startet, er der endnu ingen rapporter om faktiske udgifter eller succes. Der vil blive linket til ugentlige rapporter, der viser alle relevante oplysninger. Husk på, at frivillige har fast arbejde, og dette projekt er skabt i fritiden, fordi der skal skinne lys på smuthullerne og manglende overblik i det finansielle system. Ingen penge fra denne kampagne vil blive brugt til at drive siden eller andet end annoncering. Opdateringer vil blive leveret her, så snart der er nyt. Du kan til enhver tid kontakte DRSGME viaKontaktformular.

Rapport for 30. juni 2022

Fra den 30. juni 2022 er der indsamlet 15.333 USD - TAK!

Nedenfor finder du den første ugentlige rapport for Google Ads-delen af kampagnen. Google Ads-kontoen er blevet suspenderet efter tre dage, men Google giver ikke et rettidigt svar af årsagen.

 

I mellemtiden vil budgettet på Facebook/Instagram flytte over at åbne op for annoncering i andre lande (NORDICS/UKIE/DEATCH/FRBE).

Google Ads: Global opsummering

  • Samlet brugt penge: $909,47 (US):

    • Samlet antal købte visninger er 11.822. Pris pr. 1.000 visninger (CPM, som grundlæggende er diffusionsomkostninger) er 76,93 USD. 11.822 x $76,93 = $909,47 samlede omkostninger.

  • En klik-for-klik-opdeling af disse omkostninger til forbedring af webstedet:

    • Klik: 1.478

    • Pris pr. klik: $0,62

    • Pris pr. landingssidevisning: $0,83

    • CPLPV (Sådan gør du DRS): $4,37

    • CPLPV (registrering fra mægler): $5,26

Google Ads: Opsummering pr. land, annoncegruppe (klik for at forstørre billedet)

google ads recap by country ad group

Google Ads: Nøgleindsigt

  • Det er for lille et budget til at udtrække afgørende erfaringer pr. land/annoncegruppe, så det er svært at bestemme store forbedringspunkter og/eller måder at forbedre kampagnen på. Desuden kan det bemærkes, at Google Ads har suspenderet kontoen - hvilket betyder, at dette budget højst sandsynligt vil flytte over til Facebook Ads.

  • Ikke desto mindre er her et par vigtige erfaringer:

    • Ikke overraskende ser USA den højeste ydeevne med den højeste klikrate (CTR) på 15,10 %. Det betyder, at blandt udvalgte søgeord resulterer omkring 15 % af visningerne i klik (som i sig selv resulterer i et resultat på 81 % i første landingssidevisning) og betyder også, at vi har en CPLPV på 0,70 $ (som i, det koster 0,70 $ for at få amerikanske brugere til at nå landingssiden). Ud af dem, der når landingssiden, vil omkring 17 % nå frem tilSådan DRS page, som er omkring den 2. laveste konverteringsrate i kampagnen – hvilket mere end sandsynligt er et resultat af, at de fleste amerikanske brugere leder efter de specifikke søgeord, er folk, der allerede har DRS.

    • Overraskende nok ser FR den 2. højeste ydeevne – men det skyldes mest det faktum, at diffusionsomkostningerne ($51,81 CPM) er ret lave sammenlignet med andre lande – hvilket betyder, at selvom den har den laveste klikrate (på 8,09 %) ), dens CPC er også blandt de laveste af hele kampagnen ($0,64). Det er dog værd at bemærke, at disse klik ser ud til at være de mest værdifulde af hele kampagnen, og 96 % af disse klik resulterer i en landingssidevisning, hvilket resulterer i den laveste CPLPV for hele kampagnen til 0,67 USD. Af dem når omkring 29% opSådan DRS page – kampagnens højeste rate. For at gå lidt længere, af de første landingssidevisninger, klikker omkring 20 % på "Registrer fra mægler".

      • Det betyder, at der ser ud til at være stor interesse for DRS GME i Frankrig sammenlignet med andre lande.

      • Prøven er mindre end $70, så vi har ikke nået statistisk relevans.

  • CA ser også en pæn præstation med kampagnens laveste CPC på 0,52 $, hvilket primært skyldes dens CPM, som er kampagnens 3. laveste, og dens høje klikrate på 11,94 % - den 2. højeste fra kampagne. Du kan dog se den 2. laveste churn rate af kampagnen ved ankomst til landingsside, med 58 % af klikkene, der resulterer i landingssidevisninger – og af dem resulterer omkring 25 % kun i et klik på "Sådan gør du DRS". Det resulterer i den laveste CPLPV (Sådan DRS) af kampagnen til $3,55.

  • DEATCH ser kampagnens "mest gennemsnitlige" resultat med en CPM under gennemsnittet ($61,93 vs. $76,93 i gennemsnit), men også blandt kampagnens laveste klikrate, hvilket resulterer i den 2. højeste CPC for hele kampagnen til $ 0,67. Vi ser også den "mest gennemsnitlige" churn rate for kampagnen ved ankomst til landingsside, med omkring 64 % af klikkene, der resulterer i LPViews – og af dem resulterer kun 17 % i klik på siden "How to DRS", hvilket resulterer i den 2. højeste CPLPV (Sådan DRS) af kampagnen med $6,12.

  • NORDICS ser uden tvivl den laveste præstation med den højeste CPLPV på $2,07. Dette skyldes ikke dens høje CPM (selv om den er over gennemsnittet) og heller ikke klikfrekvensen, som er den næsthøjeste af kampagnen, men er knyttet til afgang mellem klik og landingssidevisninger – kun omkring 30 % af klik resulterer i LPviews.

  • Annoncegrupper:

    • Det meste af budgettet er blevet brugt på DRS-søgeord, med $546 brugt der (mod $69 på mæglere og $293 på GME-søgeord). Du kan se en CPM over gennemsnittet på 93 USD på denne annoncegruppe – bemærk dog, at for GME-søgeord er den over 105 USD, og for mæglere er der en (relativt) lav CPM på 21,86 USD. Klikfrekvensen er over gennemsnittet for DRS-søgeord på 14 % - hvilket resulterer i en CPC på 0,66 USD globalt, den samme som for GME-søgeord (hvilket betyder, at GME-søgeord har en CTR over gennemsnittet).

      • Men kun 76 % af disse klik resulterer i landingssidevisning sammenlignet med 95 % for GME-søgeord og kun 22 % for mæglersøgeord.

Det interessante er, at mæglersøgeord ser den laveste klikrate med omkring 6,58 % CTR, hvilket, koblet til dets lave CPM, resulterer i den laveste CPC. Disse konverterer ikke i landingssidevisning, hvilket fører til den højeste CPLPV på mæglersøgeord.

Kontoudtog for bankkonto  and GoFundMe og Google Ads-fakturering

bank statements june 30th.png
JUNE30GOFUNDME.PNG
bottom of page